Avesta 3. Bölüm


1. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada hangi yer kendisini en çok mutlu hisseder?

Ahura Mazda (Ölümsüz Ruh) cevapladı: O, imanlı birinin üstünde yürüdüğü bir yerdir ey kutsal Peygamber! (Bu imanlı kişinin) elinde kutsal odunu, baresma’yı (odun dengini), kutsal eti, kutsal havanı taşıyarak, kurallarımızı sevgiyle uygulayarak, engin çayırların Efendisi Mithra'ya (söz sahibi dostuna) ve Rama Hvastra'ya (Mikail karşılığı melek) yüksek sesle yakararak yürüdüğü (yerdir).

2. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada ikinci olarak hangi yer kendisini mutlu hisseder?

3. Ölümsüz Ruh Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: O (yer), imanlı birinin; içinde bir rahip bulunan bir ev diktiği yerdir; içinde sığırların, çocuk sahibi (bir) eşin ve iyi sürülerin barındığı bir yerdir, ki orada sığırlar gelişmeye devam eder, kutsallık gelişir, yem gelişir, köpek gelişir, eş gelişir, çocuk gelişir, ateş gelişir ve hayatın her türlü nimeti (veya kutsaması) gelişir.

4. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada üçüncü olarak hangi yer kendisini mutlu hisseder?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: O (yer), imanlı birinin çok miktarda hububat, ot ve meyve yetiştirdiği yerdir, Ey kutsal Peygamber! O (imanlı kişinin) kurumuş toprağı suladığı, yaş (batak) olan toprağı kuruttuğu yerdir (orası).

5. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada dördüncü olarak hangi yer kendisini mutlu hisseder?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: Orası (öyle bir) yerdir ki, (orada) kalabalıklar ve sürüler artar.

6. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada beşinci olarak hangi yer kendisini mutlu hisseder?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: Orası (öyle bir) yerdir ki, (orada) davarlar ve (sığır) sürüleri çok miktarda gübre bırakırlar.

7. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada ilk olarak hangi yer kendisini şiddetli keder içinde hisseder?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: Orası Arezura Tepesi'dir ki, (cehennem'in giriş kapısında bir tepe) onun üstünde (bulunan) Druj’un (pislik ve kötülüğün) ininden, düşman kitleleri (imanlıların üstüne) akın ederler.

8. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada ikinci olarak hangi yer kendisini şiddetli keder içinde hisseder?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: Orası öyle öyle bir yerdir ki, orada geniş ölçüde insanların ve köpeklerin cesetleri gömülür.

9. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada üçüncü olarak hangi yer kendisini şiddetli keder içinde hisseder?

Ölümsüz Ruh Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: Orası, insanların cesetlerinin bırakıldığı ve her yerde yaygın olarak bulunan daxmalardır, (ölülerin vahşi hayvanlara yedirildiği bir tür mezarlık).

10. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada dördüncü olarak hangi yer kendisini şiddetli keder içinde hisseder?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: Orası öyle bir yerdir ki, orada (oranın içinde) Kötü Ruh'un (şeytanın) yaratıklarının inleri boldur.

11. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada beşinci olarak hangi yer kendisini şiddetli keder içinde hisseder?

Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: Ey kutsal Zerdüşt! Orası öyle bir yerdir ki, orada (düşman tarafından öldürülmüş olan) imanlı birinin eş ve çocukları feryat dolu bağırtılar arasında esarete giden kuru ve tozlu yolda sürüklenirler.


( Bu satırlar iki anlamlıdır. Gerçek bir ölümü ve esareti anlattığı gibi, imanlı birinin şeytani hevesler peşinde koşan eş ve çocuklarını da anlatıyor olabilir. Bunun izlerini Kuran'da görüyoruz. )

12. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyayı en büyük sevince (gark eden) insanların başında kim gelir?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: O insan ki, insanların ve köpeklerin cesetlerini gömülü oldukları yerden kazıp çıkarır (odur dünyayı en fazla memnun eden).

13. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyayı en büyük sevince (gark eden) insanların ikincisi kimdir?

Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: O insan ki, pek çok insanın cesedinin yığıldığı daxmaları (sessizlik kulelerini) yıkar (odur).


( Bu satırlar, MÖ 9500 yıllarında inşa edilen ve 1500 yıl kullanıldıktan sonra MÖ 8000 yıllarında terk edilerek toprağa gömülen Göbeklitepe kalıntılarını hatırlatıyor. )

14. Bir insanın tek başına ölü(sünü) taşımasına müsaade etme. Eğer böyle yaparsa ceset onu burnundan, gözlerinden, dilinden, kulağından, seks organından veya kıçından girerek kirletir. Bu ceset onların (cesedi tek başına taşıyanların) niyetlerini ve davranışlarını kirlettiğinden dolayı, bu insanlar ebediyen (temizlenmemek üzere) kirlenirler.

( Belki inanamayacaksınız ama gerçek bu.! Bu satırlar Nekrofili denilen ölüyle cinsel temastan ve ölünün etini yemekten söz ediyor. Biz cinler ve insanlar işte buralardan geliyoruz, göklerdeki melek bilgeler bizi buralardan çekip çıkarıyor. ) 

15. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyada böyle tek başına ceset taşıyan biri için nasıl bir (tutuklanma) yer(i) olacaktır (hazırlanacaktır)?

16. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı; Sen, Kutsal Biri! (Bu adamın bulunduğu yer) Ateşten ne kadar uzakta olacak? Sudan ne kadar uzakta olacak? Kutsanmış odun demetinden ne kadar uzakta olacak? İmanlılardan ne kadar uzakta olacak?

17. Ölümsüz Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: Ateşten otuz adım, sudan otuz adım, Kutsanmış baresma demetinden otuz adım ve İmanlı (insandan) üç adım (uzakta olacak).

18-19. Orayı, o yerin çevresini Mazda Tapıcıları bir duvarla çevirecekler. O yerde kendisine yiyecek ikmali yapılacak, o yerde kendisine giyecek ikmali yapılacak. (Bu) yiyecekler en kabasından olacak, giyecekler en eskisinden olacaktır. O bu kaba yiyeceklerle beslenecek, bu eski elbiseleri giyecektir. O, hayatını, bir Hana'nın (yaşlı) veya bir Zaurura'nın (çökmüş) ya da bir Pairista-xşudra'nın (cinselliği kurumuş) yaşına erinceye kadar bu şekilde sürdürecektir.

20-21. Ve o yaşlanıp çöktüğünde ve cinselliği kuruduğunda, Mazda Tapıcıları; bir dağın başında, onun derisini yüzmesi ve başını boynundan koparması için kuvvetli, güçlü, usta bir adam temin edecekler. (Daha sonra) onlar bu (boynu koparılmış günahkâr adamın) vücudunu; Ölümsüz Ruh Ahura Mazda tarafından yaratılmış olan aç gözlü ceset yiyici yaratıklara, aç gözlü kuzgunlara şu sözleri söyleyerek teslim edecekler; Buradaki adam kendisinin tüm kötü düşüncelerinden, kötü sözlerinden ve kötü eylemlerinden dolayı pişman olmuştur. Eğer o herhangi bir başka kötü eylemde bulunmamışsa, bu (günahı) kendisinin tövbesinden dolayı bağışlanmıştır. Eğer o başka bir kötü iş işlememişse, tövbesinden dolayı ebediyete kadar bağışlanmıştır.

22. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyayı en büyük sevince (gark eden) insanların üçüncüsü kimdir?

Ölümsüz Ruh Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: O insan ki, kötü ruhun yaratıklarının inlerini en fazla miktarda tıkar (odur).

23. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyayı en büyük sevince (gark eden) insanların dördüncüsü kimdir?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: O insan ki en fazla hububat, ot ve meyve yetiştirir (o'dur) Ey kutsal Peygamber! O ki, kurumuş toprakları sular, fazla yaş olan toprakları (bataklıkları) kurutur.

24. Bu dünya için uzun süre ekilip biçilmemiş bir yer olmaz. O, çiftçi tarafından sürülmüştür, ki (bundan dolayı) O, onlar için (insanlar için) iyi (cinsten) bir mesken olmuştur. Böylece bu güzel kadın (yeryüzü), - O ki uzun süre çocuksuzdu, - onlara (insanlara) iyi (cinsten) erkek döller (boğalar) verir.

25. Ey kutsal Peygamber! O ki toprağı; sol kolunu sağına ve sağ kolunu soluna destek vererek işlemiştir; ona (yeryüzü), seven bir gelinin yatağında sevgilisine verdiği gibi, bolluk verecek; (tıpkı) gelinin çocuk verdiği gibi yeryüzü de ona meyve (ürün) verecek.

26-27. Ey kutsal Zerdüşt! O ki toprağı; sol kolu ile sağına ve sağ kolu ile soluna destek vererek işlemiştir; yeryüzü ona şöyle seslenecektir: Sen ey insan(oğlu)! (Sen) o (insansın) ki beni sol kolunla sağına ve sağ kolunla soluna destek vererek işledin, insanlar (sana) sürekli gelerek ekmek (bulmak) için yalvaracaklar, burada ben her zaman doğurgan olacağım, buraya her çeşit yiyecek getireceğim, hububat bolluğu getireceğim.

28-29. Ey kutsal Peygamber! O ki toprağı sol kolu ile sağına ve sağ kolu ile soluna destek vererek işlememiştir; ona yeryüzü şöyle seslenecektir: Sen, ey insan(oğlu)! (Sen) o (insansın) ki beni sol kolunla sağına ve sağ kolunla soluna destek vererek işlemedin, sen her zaman bir yabancının kapısında ekmek dilenenlerden biri olacaksın. Sen orada sürekli, bolluk içinde bulunanların sana verecekleri bir kırıntıyı bekleyeceksin.

30. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Mazda'nın düzeninin gelişmesine (yayılmasına) sebep olan gıda hangisidir?

31. Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: Tekrar ve tekrar hububat ekmektir, Ey kutsal Zerdüşt!

O ki hububat eker, kutsallığı eker. O, Mazda’nın ölümsüz düzeninin daha da yükselmesini sağlar. O Mazda'nın düzenini, şeytani güçlere karşı yüz kere savaşmış kadar, bin adak (adamış kadar), on bin dua okunmuş kadar güçlü kılar.

32. Ne zaman ki hububat boy verir, iblis tıslar,

Ne zaman ki (harmanda) dövülür, iblis döner,

Ne zaman ki öğütme işlemi başlar, iblis kükrer,

Ne zaman ki un haline gelir, iblis kaçar.

33. Bırak; rahip şu kutsal sözleri halka öğretsin:

Şu (yeterince yemek) yemeyenlerde hiç bir güç bulunmaz;

Ne gayretli dürüstlükler için,

Ne gayretli çiftçilik için,

Ne (de) gayretli erkek çocuk babalığı için.

34. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Dünyayı en büyük sevince (gark eden) beşinci kişi kimdir?

Ölümsüz Mazda (şöyle) cevapladı: O ki toprağı işler, Ey kutsal Zerdüşt! Sonra bu ürettiğinden benim adıma ve incitmeden imanlı birine verir (o'dur).

35. O ki toprağı işlemiştir, Ey kutsal Zerdüşt! (Fakat) imanlılardan birine (bu kazancından) benim adıma ve incitmeden vermemiştir, biri onu ölümsüz meleklerin dışındaki karanlığa ve acıya itecektir (veya itmiştir), en kötü yaşam onun olacak ve o tüm acılara katlanmak zorunda olacaktır.

36. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Eğer bir adam bir köpeğin veya bir insanın cesedini toprağa gömecekse (gömmek zorundaysa) ve eğer o, altı aydan (yarım yıldan) beri (konu ile) ilgilenmemişse, o adam hangi cezayı ödemelidir?

Ölümsüz Ruh (şöyle) cevapladı: Aspahe-astra ile beş yüz kırbaç, Sraoşo-karana ile beş yüz kırbaç.

37. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Eğer bir adam bir köpeğin veya bir insanın cesedini toprağa gömecekse (gömmek zorundaysa) ve eğer o, bir yıl boyunca bununla ilgilenmemişse, hangi cezayı ödeyecektir?

Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: Aspahe-astra ile bin kırbaç, Sraoşo-karana ile bin kırbaç.

38. Ey Maddi Dünyanın Yaratıcısı, Sen, Kutsal Biri! Eğer bir adam bir köpeğin veya bir insanın cesedini toprağa gömecekse ve eğer o, ikinci yıla (girildiği halde konu ile) ilgilenmemişse, o adama hangi ceza var? (Ona) hangi kefaret var? Bu (günahından) hangi temizlik(i yapmakla kurtulur)?

39. Ahura Mazda (şöyle) cevapladı: O eylem için ebediyen (kurtuluş olabilecek) hiç bir ceza yoktur, kefaret olabilecek hiç bir şey yoktur, hiç bir yolla bundan temizlenilemez.

40. Bu (günah) ne zaman böyle (affedilmez) olur?

Eğer kişi Mazda'nın kanununun öğretmeniyse (rahipse) veya bu konuda eğitilmişse, bu böyledir (bu suçtan onun arınması mümkün değil). Fakat eğer o, Mazda'nın kanununu öğretici biri değilse veya bu konuda eğitilmemişse, ve o bunu itiraf etmiş ve bir daha asla böylesi yasak bir eylemde bulunmamaya azmetmişse o zaman Mazda'nın kanunu bu suçu onun üstünden kaldırır.

41. Ey kutsal Zerdüşt! Mazda Dini gerçekten; günahını itiraf edeni, bu günahın zincirlerinden kurtarır, (bu itiraf) güveni ihlal etme suçunu kaldırır, (bu itiraf) imanlı birini öldürme suçunu kaldırır, (bu itiraf) ceset gömme suçunu kaldırır, (bu itiraf) kefareti mümkün olmayan eylem suçunu kaldırır, (bu itiraf) en ağır ceza gerektiren suçun cezasını kaldırır, (bu itiraf) her nereden gelirse gelsin, onların tüm günahlarını kaldırır.


( İtiraf müessesesi dinlerin en önemli yapı taşlarından biri olduğu gibi çağdaş hukukun da en önemli esaslarından biridir. Bu esas İslamda tövbe, Yahudilikte itiraf, Hristiyanlıkta günah çıkarma olarak hala yaşamaktadır. )

42. Ey kutsal Peygamber! Mazda Dini aynı yolla (itiraf yoluyla) süratli esen bir rüzgarın bir ovayı süpürdüğü gibi, imanlı bir adamın tüm kötü düşüncelerini, kötü sözlerini ve kötü eylemlerini temizler.

Bırak bundan böyle Senin tüm eylemlerin iyi olsun, Ey kutsal Zerdüşt! Senin günahların için bir tam kefaret, Mazda Dini yardımıyla yürürlüğe (girmiştir).


( Bu bölümü okumayı bitirdiğimde Hz. Muhammet'in bir sözünü hatırladım; "Nefsini bilen, rabbini bilir." Bu sözü anlamaya çalışan çoğu kimse kendi nefsinde tanrısallıklar ve kutsallıklar arar. Oysa o nefis bizim hayvanlığımızdır ve bu tarihi kayıtlar okununca daha iyi anlaşılıyor. )

***



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder